24 august 2008

Tagget af Morten...

Åh ja det har været sol og sommer og ikke udpræget bloggevejr; min gode kollega Morten har forlængst tagget mig og Morten jeg er super glad for at du fortalte hvad det gik ud på, for jeg var svært hægtet :-)

Vil nu lige bruge en søndag på at få orden i denne sag - ligesom jeg kan berette at jeg - tada - trods alle tidligere udsagn desangående er blevet medlem (?) af ... Facebook.

Nå men reglerne for Mortens leg er som følger:
1. Ræk ud efter den nærmeste bog
2. Slå op på side 123
3. Find den femte sætning på denne side.
4. Læg denne og de følgende to sætninger ud på din weblog sammen med disse instruktioner.
5. Kommentér citatet.
6. Tag fem andre personer og kreditér den som taggede dig

Vi stryger direkte til pkt. 4:

"Doktor Evans' stemme var usædvanlig tyk, da han svarede: -Men de bliver værre, hvis De ikke gør det, Nellie. Og hvis det ikke går godt, skal der nok blive sørget for Dem på alle måder."

Tja; hvad skal jeg sige: Citatet stammer fra bind 1 i Helen Dore Boylstons serie om Sue Barton, i dette bind nystartet sygeplejeelev. Kan såmænd ikke huske om hun allerede blev forelsket i den unge reservelæge Bill Barry i bind 1 eller det først er i næste bind. Der er syv bind i alt; jeg har dem alle stående på min reol - købt på bibliotekets udsalg af kasserede bøger, for mine sparepenge, tjent som bogopsætter ved Biblioteket Bispebjerg - før verden gik af lave :-)

Hvis ikke jeg skulle være bibliotekar - og det skulle jeg jo :-) - skulle jeg være sygeplejerske; om det er af den grund eller "blot" fordi de repræsenterer et meget sødt, bevægende og ganske uskadeligt bud på den virkelighedsflugt som bøger også kan (og skal) præstere, at de fortsat står på hylden er ikke til at vide. Til venstre står Harold Bloom: Hvordan man skal læse og hvorfor og på natbordet ligger Christa Wolf: En dag i året og endnu en bog om Grønland: Krogh Andersen: Grønland : mægtig og afmægtig.

Hver ting til sin tid.

Pkt. 6:

Jeg kender vist heller ikke så mange aktive bloggere som jeg kan tagge videre, så søde Bente må holde for (hun læser rigtig meget så det er passende).

5 kommentarer:

Bente Jensen sagde ...

Jeg var så glad, da jeg endelig fik alle mine gamle pigebøger hjem fra ex'en, tilbragte en hel weekend i lænestolen fordybet i fortiden. Jeg tror jeg skal en tur forbi din reol, hvis du har den slags stående.
1000 knus

Trine Ulleriks sagde ...

Du er altid velkommen sødeste!

Thor Dekov Buur sagde ...

Sikkert en fin leg, hvis man er i nærheden af en bog af den længde. Min avis har ikke så mange side med mindre jeg må lægge sektionerne sammen. Og hvor er s. 123 på internettet? Domænet side123.dk er ledigt, måske kan jeg tjene lidt småpenge dér.

Eller også er det bare mig, der læser for få bøger...

Trine Ulleriks sagde ...

Jeg har en du må låne - du må endda selv vælge :-) Ellers har jeg hørt om noget smart - man kalder det bib-li-o-te-ket; der kan man låne masser af bøger ;-) Bare sig til hvis du har brug for hjælp - så kan du booke en bib-li-o-te-kar :-D
Vi ses snart!

Monica :) sagde ...

Årh, der blev jeg helt nostalgisk her fra morgenstunden. Det var også nogle af mine yndlings og de er læste mange gange, har vist også de fleste af dem på bogreolen :)

Knus Monica