26 juli 2007

End of story...

Uge 12 ting 23 er at besvare på følgende spørgsmål (eller faktisk står der at jeg ikke behøver at svare på dem alle og at de egentlig bare gerne vil høre hvad jeg synes om 23 ting - men da jeg (jo) har så svært ved at begrænse mig har jeg valgt at holde mig til spørgsmålene):
  • Hvilken eller hvilke opgaver synes du bedst om?

Det med at blogge det synes jeg er skægt - jeg ved jo ikke om der er nogle derude...men for mig selv har det været sjovt. Det har også givet mig mulighed for at læse med hos mine kolleger og det har altså også været ret interessant. Og hyggeligt.

  • Hvordan passede øvelserne ind i et mål om at blive bedre til at lære - lære at lære?

Hm jeg oplever nok et skisma mellem det at vi skulle lege os igennem samtidig med at det også er et mål at vi skal igennem. Jeg har svært ved at koble de to tilgange og føler nok at det er mere et enten-eller: Enten leger vi eller også arbejder vi. Jeg har dog forsøgt at nedtone læringsaspektet, men synes så at det bliver svært at prioritere højt nok i dagligdagen. Hvilket forklarer hullet i opgaveløsningen og ridtet her til sidst :-) Jeg lærer nok bedst når jeg har brug for det jeg skal lære - eller hvis jeg skal.

  • Er der noget specielt der har overrasket dig - enten i anvendelse eller din egen tilgang til det?

At det har været så svært for "os" at blive fanget af det og få sat tid af til det. At det for mange synes som en plage mere end som sjov&spas.

  • Er der noget i forløbet du synes kunne have været anderledes?

Jeg kunne have tænkt mig flere pauser, men ellers er jeg ganske godt tilfreds. Passer mig fint at jeg kan løse opgaverne når og hvor jeg vil.

  • Ville du deltage igen , hvis et lignende forløb ville blive tilbudt?

Jada!

Nå - det blev da ikke så langt igen. Dygtig pige, Trine :-)

4 kommentarer:

Lise Gerda Knudsen sagde ...

Hej Schwess

Når du nu er færdig med ting 23 betyder det så at du holder op med at blogge?? :-( Jeg holder ellers sådan af at læse dine overvejelser - det er lidt ligesom at snakke med dig...

KH Lise

Trine Ulleriks sagde ...

Hm...sådan en opfordring kan jeg jo selvfølgelig ikke lade stå overhørig - men faktum er jo også at jeg synes det er meget skægt, men jeg ved ikke om jeg har tanker nok til at det kan (for)blive rigtig interessant. Jeg er allerede gået lidt i tankeboks ;-) Glæder mig til at se og tale med dig live lørdag under alle omstændigheder!

Bente Jensen sagde ...

Hej søde
Ikke flere kommentarer herfra om kyllinger eller andet fjerkræ! Bare et til lykke med sejren. 23 ting over 3-4 måneder, er da en ganske pæn tid og din måde at tackle op- og nedture på, gør dig da også fortjent til en prikket trøje. Du har været god i flok, både som fører og vandbærer og har da også haft flere gode enkeltstarter.
Som tilskuer kan jeg kun tilslutte mig din søster, det ville være rigtig, rigtig kedeligt, hvis jeg ikke kunne følge dine betragtninger om dette og hint.
Jeg tror ikke kager er på dopinglisten endnu, så bliv på cyklen og gør mit liv gladere.
Tak fordi du har gidet lege med :-)

Trine Ulleriks sagde ...

Søde søde Bente, så løber tårerne; igen ;-) Tak for dine fine ord - bliver gemt dér-du-ved-nok.